maandag 3 december 2012

Alweer geboekt voor 2013

Intussen hebben wij onze vakantie voor 2013 alweer vastgelegd.
De bedoeling is, dat we vertrekken op woensdagmiddag 8 mei naar Motel Schiphol.
Onze auto mag daar dan 31 dagen blijven staan op de parking.
We slapen daar 1 nacht en gaan de volgende morgen met de shuttlebus naar Schiphol.
Op donderdagmorgen 9 mei vliegen we dan met de KLM naar San Francisco (rechtstreeks).
We hebben een flinke auto gehuurd (een SUV) en maken gebruik van motels (niets besproken zoals gewoonlijk, maar op de bonnefooi).

We zullen hoofdzakelijk in Californië rondtrekken.
De terugreis is op vrijdag 7 juni met aankomst op Schiphol zaterdag 8 juni.

Onderaan elk bericht zie je nu: "geen opmerkingen" of "een aantal opmerkingen". Als je daarop klikt, kun je als "anoniem" een bericht achterlaten. Vermeld in dat bericht dan wel altijd je naam, zodat wij weten van wie het komt. Ook moet je een paar codewoorden intikken, die op het scherm verschijnen. Probeer het eens uit voor de vakantie, dan kunnen wij altijd nog de helpende hand bieden.

We hopen dat jullie er plezier in hebben onze reis weer te volgen.

zaterdag 16 juni 2012

14 + 15 juni: Denver - Zaltbommel

Op donderdagmorgen al op 5.15 uur liep onze wekker af. Na douchen en de koffers dichtmaken naar het gratis ontbijt in ons motel.

De shuttlebus bracht ons om 6.20 uur al naar het vliegveld in Denver. Daar wachtte een onaangename verrassing, want onze plaatsen met extra beenruimte waren gewijzigd in normale plaatsen met weinig beenruimte. Na eerst bij de balie een gastvrouw over de mik geholpen te hebben, dan toch maar naar de klantenservice van United. Binnen 2 minuten hadden we onze goede plaatsen weer terug.

Eerst nog gauw een koffie met muffin op en dan naar de gate. We zouden vertrekken om 10.05 uur maar dat werd 10.58 uur. Vanuit de lucht veel sproeiinstallaties te zien op de ronde stukken bouwland.

De vlucht duurde wat korter dan gepland en we kwamen dan toch nog om 14.02 uur aan in Washington. Het was daar intussen 16.02 uur door het tijdverschil. Weer snel een broodje naar binnen gewerkt en om 17.45 uur (is 23.45 uur Nederlandse tijd) vertrokken naar Schiphol, waar we na een voorspoedige vlucht om 7.13 uur op vrijdagmorgen geland zijn.

Omdat er in het vliegtuig weinig (goed) eten wordt verstrekt, eerst maar naar van der Valk (waar onze auto geparkeerd stond) en daar een oer-Hollands ontbijt genuttigd. Tegen 11 uur waren we weer thuis.

donderdag 14 juni 2012

13 juni: Golden - Denver

Vanmorgen alles gepakt. De spullen die we over hadden, gingen naar onze buren op de camping, die alles konden gebruiken.
Daarna de camper teruggebracht naar Moturis/Campingworld en vandaar ook de auto ingeleverd. De verhuurder van de auto bracht mij weer terug bij Moturis.

Na controle van onze camper en alles okee te hebben bevonden, was het wachten op het taxibusje dat ons bij het Comfort Inn Motel bij het vliegveld zou brengen. Er zat ook een Duits stel met klein kind te wachten om naar het vliegveld gebracht te worden, waar ze een auto gehuurd hadden voor de laatste paar dagen. Toen het busje tegen 11 uur verscheen, bleek het te klein voor ons allen. Wij de Duitsers maar voorrang gegeven omdat hun vakantie nog niet voorbij was.
Intussen bij de buurman, een Mexicaans restaurant, maar een vroege lunch gegeten. Een burrito waar van alles in zat en veel kaas op zat. Pittig en toch lekker.

Dickie kocht nog even een zomerhoed.

Wij werden daarna om 12.15 uur opgehaald en waren tegen 13 uur in ons motel.
Gelukkig zit tegenover ons motel een Denny's restaurant, dus daar vanavond nog wat gegeten.
Warm weer, 32 graden.
Met de auto nog 11 kilometer en met de camper nog 8 kilometer gereden.
In totaal met de auto 293 en met de camper 4.176 kilometer gereden.
De camper reed gemiddeld precies 1 op 3,8.

woensdag 13 juni 2012

12 juni: Golden

In het dorp ontbeten bij Golden Skillet. Daarna vast de koffers grotendeels ingepakt.
Dan naar Denver en kunnen parkeren vlak bij de State Capitol voor slechts $ 5,00 per dag.
Vandaar via het Art Museum en het Convention Center naar de 16th Street Mall gelopen om wat te flaneren en te shoppen. Op een plein was een soort tijdelijk food court ingericht met allerlei verkoopwagens.

Geluncht bij de Rock Bottom Brewery, een restaurant, waarin een draaiende brouwerij te zien is.
Nog even een T-shirt gekocht bij het Hard Rock Café.
Over deze 16e straat rijdt de hele dag een aantal shuttlebussen op elektriciteit. Om de paar minuten komt er een bus en je kunt gratis mee en op en af stappen waar je maar wilt.

Na nog koffie bij Starbucks gedronken te hebben, met de shuttle naar het Coors Field voor de baseball wedstrijd van de Colorado Rockies tegen de Oakland Athletics. Hiervoor hadden we thuis al de kaartjes gereserveerd. Het begon al om 18.40 uur maar ook na 20 uur kwamen er nog toeschouwers binnen vallen. Het is altijd heel gezellig, omdat complete gezinnen naar zo'n wedstrijd komen.

Ongeregeldheden komen niet voor. Wel wordt er links en rechts wat afgegeten op de tribunes.
Om half tien na de 8e inning richting huis gegaan bij een stand van 8-5 voor Oakland.
Vandaag warm weer en 31 graden. Met de auto 55 kilometer gereden.

dinsdag 12 juni 2012

11 juni: Golden

Eerst Marieke en later Jan gebeld, want die waren beiden vandaag jarig.
Daarna richting Boulder naar de Celestial Seasonings theefabriek. Hier een film gezien en een rondleiding door de fabriek gehad. Iedereen moest een haarnet op en ook een baardnet was voorhanden.

Foto's maken mocht helaas niet. We kregen uitleg en mochten aan van alles ruiken. Ook mochten we in enkele magazijnen ruiken hoe o.a. de pepermuntvoorraad rook. Erg sterk dus!  Daarna zagen we hoe de thee werd ingepakt op een lopende band. Na afloop kwamen we zowaar in de giftshop uit, die bijna net zo groot was als de fabriek.
Terug onderweg bij Perkins wat gegeten en toen weer naar huis. Na even gerust te hebben, zijn we toch nog maar naar het Red Rocks Amphitheatre in Golden gegaan. Hier kregen we geen spijt van. In de open lucht, tussen de rode rotsen, is een theater aangelegd, waar 9.450 mensen in kunnen.

In het bezoekerscentrum bleek dat alle grote artiesten hier wel hadden opgetreden. Het theater dateert uit 1908 en toen traden reeds artiesten op. Uit onze tijd o.a.: Sting, The Beatles, John Denver, U2, Willie Nelson, Joe Cocker, enz. enz.
Vanavond in The Keg een lekkere malse Filet Mignon op met een laagje spek er omheen.
Op de camping nog een rondje gelopen naar het dorp en terug, want er staan een flink aantal bronzen beelden langs het wandelpad. Nog wat extra foto's dus.

Lekker weer, zon en 26 graden. Vandaag 138 kilometer gereden.

maandag 11 juni 2012

10 juni: Golden

Vanmorgen al snel kunnen verhuizen naar een vaste plaats met alle voorzieningen voor de laatste 3 dagen. Staan dus nu echt OP het RV Park Clear Creek in Golden. Vandaag dus met de camper slechts 300 meter gereden.
De auto vol getankt en op pad naar de Lookout Mountain, waar het graf is van Buffalo Bill. Mooie weg met flink wat haarspeldbochten en erg veel wielrenners die omhoog (en later ook weer omlaag) wilden.
Bij het graf, waar ook zijn vrouw begraven ligt, was het best druk te noemen.

Het museum bekeken + ook nog een korte film over het leven van Buffalo Bill. Al op 14 jarige leeftijd was hij lid van de Pony Express, als 18 jarige gaat hij in het leger, later in dienst van een spoorwegmaatschappij, waarvoor hij buffels moest afschieten om alle werklui van vlees te kunnen voorzien. Ook is hij scout in het leger geweest en schopte hij het zelfs tot kolonel, voordat hij zijn wild-west show begon. Hiermee trad hij zelfs op in Europa, o.a. voor de koningin van Engeland.
In het restaurant nog soep gegeten en in de shop een boek gekocht van deze bijzondere man.
Dan naar Denver en onderweg wat pannenkoeken gegeten in de Denver Diner.

Het parkeren in de stad kostte $ 5,00, dus dat was te doen. Dan naar het Molly Brown House Museum. Deze dame heette eigenlijk Margaret maar werd na haar overlijden "Molly" genoemd, omdat dit beter klonk. Ze was overlevende (van de 1e klas passagiers) van de Titanic. Mede door haar man tot behoorlijke rijkdom gekomen (hij was mede-eigenaar van een goudmijn). Na de ramp met de Titanic probeerde ze geld bijeen te brengen voor de overlevenden en nabestaanden die niks meer hadden. Ook probeerde ze tot 2x toe in de Senaat te komen, maar dat lukte net niet. Mooie rondleiding gehad met een gids.
Onderweg terug naar de camping nog even bij de Best Buy aan geweest. Een soort Media Markt, maar dan groter, zoals alles......... Er stonden TV's van Sharp van 80 inch oftewel 203 cm diagonaal.

Vanavond lopend in Golden gaan eten.
Heerlijk zonnig weer en 24 graden.
Met de auto vandaag 72 kilometer gereden.

zondag 10 juni 2012

9 juni: Cheyenne - Golden

Niet bij Denny's ontbeten. Het duurde ruim een kwartier voordat het eten werd opgenomen (dus daarna pas koffie en thee) en toen nog 20 minuten voordat ons eten kwam. Het was ijskoud evenals het eten van 2 mensen die achter ons zaten. Direct onze vork en mes laten vallen en na geklaagd te hebben weggegaan zonder te betalen. Dat vond men geen probleem!
Dus op weg en wel kijken waar we nog gaan ontbijten.
Nog gestopt bij het Visitor Center van Colorado. Van daaruit was een flinke bosbrand te zien.
In Fort Collins gestopt en daar ontbeten bij Waffle House. Prima ontbijt op met hash browns en eieren.

Dan ineens door naar Golden, maar Clear Creek RV Park, maar dat zat helemaal vol. Toen de beheerder hoorde dat we voor 4 nachten wilden blijven, had hij ineens nog een plaatsje over op zijn parkeerterrein, maar dan wel zonder voorzieningen. Hiervoor betaalden we de kosten van een tent site, zijnde $ 19,98.
Morgenvroeg horen we op welke site we de overige 3 nachten met voorzieningen kunnen staan.
Dan gebeld met Enterprise Car Rental voor de huur van een auto voor de laatste 4 dagen. In een stad als Denver is dat toch wat makkelijker manoeuvreren. Ze hadden uiteraard alleen een wat duurdere SUV, maar die hebben we toch maar genomen, in de hoop dat broer Piet hierin gaat bijdragen..........
We werden door de verhuurder opgehaald en kregen een Hyundai Sante Fe mee. Rijdt prima. Zo kan de camper vanaf morgenvroeg lekker blijven staan en op alles worden aangesloten tot woensdagmorgen.

Daarna in Golden het Rocky Mountain Quilt Museum bezocht. Hier hangen prachtige quilts uit de periode 1850 - 1890. Wat extra foto's hiervan gemaakt voor de dames die onze blog bezoeken.

Bij Starbucks ieder een lekkere frappuccino op.
Warm, zonnig weer en 34 graden, dus bloedheet. We zijn blij dat de zon inmiddels achter de bergen is verdwenen. In de kreek naast ons veel kanoërs en mensen op grote autobanden in het kolkende water.
Met de camper 177 kilometer gereden en met de auto 16 kilometer.

zaterdag 9 juni 2012

8 juni: Cheyenne

Een flinke stadswandeling gemaakt door Historic Cheyenne. Daarbij de Historic Governors' Mansion bezocht, waar vanaf 1905 tot 1967 de gouverneur van Wyoming woonde. Een prachtige woning die in 1904 en 1905 is gebouwd en toen al ruim $ 33.000 kostte.

Erg luxe voor die tijd en in 1937 nogmaals verbouwd tot nog meer luxe. In de 60er jaren de bovenverdieping verbouwd tot 2 slaapkamers voor de kinderen. Later is nog een atoomvrije kelder gebouwd voor de gouverneur met zijn gezin.
Koffie gedronken bij Starbucks.
Er staan veel laarzen in de stad, die uniek zijn en door kunstenaars zijn ontworpen.

Later nog een Engelsman gesproken, die een rijtuig van de Union Pacific aan het restaureren was. Ze waren er met 2 man al 4 jaar mee bezig en de totale kosten zouden tegen de $ 300.000 uitkomen. Het rijtuig zou dan verhuurd gaan worden voor feestjes of vergaderingen e.d.
Onderweg naar de Frontier Mall nog een oude locomotief van Union Pacific bekeken. Hiervan zijn er ooit 25 gebouwd en nog 8 over gebleven.
Dan moest in de Frontier Mall volgens onze gegevens een Country Buffet zitten en ja hoor, dat klopte.

Lunchbuffet voor 2 senioren $ 15,63 inclusief $ 2,00 fooi. Jawel Piet, na zo'n dure biefstuk van gisteren moeten de centjes in de gaten worden gehouden, maar fooi geven we altijd.
En Leo, ook daar hebben ze mijn favoriete Carrot Cake!!!

Na de lunch nog was geshopt bij de Frontier Mall en bij Lowe.
Het baseball hebben we maar laten varen, want er was totaal geen parkeerruimte voor een camper en het was maar een klein stadion.
Om 18 uur weer op de camping. Vandaag veel zon en 28 graden.
Slechts 42 kilometer gereden.

vrijdag 8 juni 2012

7 juni: Laramie - Cheyenne

De Historic Ivinson Mansion in Laramie was helaas nog gesloten tot half juni, dus maar meteen op weg.
Via de Insterstate 80 Oost met veel laaghangende bewolking naar het Lincoln monument. Voor we daar aankwamen, miezerde het intussen, dus moeilijk om foto's te maken en de camera droog te houden. Dan eerst maar het museum bekeken en daarna toch nog een paar betere foto's kunnen maken.

Het Ames monument lag helaas niet aan een geasfalteerde weg, dus maar omgedraaid.
Wel naar Vedauwoo, waar mooie rotsformaties te zien zijn. Ook daar mistig, dus slechte foto's.
Onderweg gestopt in Buford waar nog slechts 1 bewoner is. Het ligt op precies 8.000 voet hoogte langs de Interstate. Vlak daarbij een tijdje op een truckersparkeerplaats gestaan en koffie gedronken.
Dan door naar Cheyenne, waar we op dezelfde camping staan als op 26 mei, nl. RV Park AB Camping voor 2 nachten. Daar waren we al om 13.00 uur ingecheckt.
Dan naar de State Capitol, waar de senaat (regering) van de staat Wyoming is gezeteld. Zelf een rondleiding gedaan. Er waren ook 2 bussen met studenten, die mochten debatteren om ervaring op te doen.

Daarna naar het Wyoming State Museum, dat erg mooi was en veel te vertellen had. Nog een boek gekocht over de gevangenis, waar we gisteren waren.
Gegeten bij Outback Steakhouse (ja Piet, we klappen er flink op!). Heerlijke biefstuk en aardappelpuree met knoflook.

Na het eten nog even rondgekeken in The Home Depot, een soort Gamma, maar dan uiteraard veel groter, want alles is hier nou eenmaal groter, haha.
Op de camping de was aan de gang geslingerd.
Intussen draaiden enkele enorme onweersbuien om ons heen, maar nog op afstand.

Net toen we de was uit de drogers gingen halen en terug wilden lopen, begon het gigantisch te hagelen en te onweren. Na een tijdje wachten toch maar met paraplu en alles ingepakt in handdoeken en tasjes de race naar onze camper gewaagd. Vanaf onze broek tot de schoenen flink nat, dus snel alles uitgetrokken.
Na de mist van vanmorgen werd het tegen de middag lekker weer, wel flink bewolkt maar toch nog 24 graden. Vandaag 114 kilometer gereden.

donderdag 7 juni 2012

6 juni: Laramie

Naar het Wyoming Territorial Prison & Old West Park. Hier staat o.a. een gerestaureerde gevangenis van eind 1800, waar ook Butch Cassidy gevangen gezeten heeft.

Het was een interessante rondleiding. Je kon ook zien waar de directeur woonde en hoe de bewakers sliepen. Bewakers en gevangenen hadden geen of weinig privacy.
Verder was er een soort openlucht-museum van allerlei oude gebouwen uit de streek.
Daarna hebben we een stadswandeling gemaakt door Historic Downtown Laramie. Veel van de oude gebouwen hebben een nieuwe bestemming gekregen en zijn dus van binnen niet meer te bezichtigen. Wel stond er nog een oude trein van de Union Pacific met een sneeuwruimer ervoor.

Daarna in een oude bakkerij koffie + koek op.
Heb bij de Safeway de foto's van gisteren ge-upload, omdat het op de camping niet lukte (te traag).
Vandaag lekker weer, echter met een brandende zon en een koude wind, zo'n 22 graden.
Slechts 31 kilometer gereden.

woensdag 6 juni 2012

5 juni: Kremmling - Laramie

Vanochtend eerst alle tanks geleegd en het water bijgevuld. Dickie heeft hier een soort live verslag van gemaakt. Zie hiervoor alle foto's.

Voor de 2e keer geprobeerd te tanken bij Kum & Go, maar daar wordt onze creditcard niet herkend. Niet bij de pomp en niet bij de kassa. Bij alle andere benzinestations geen enkel probleem.
Dan op weg naar Walden en daar maar getankt bij de Shell.
Via Riverside dan de 130 Oost op om de Snowy Range Pass van 3.306 meter te rijden. Hierop heb je prachtig uitzicht op de Medicine Bow Mountains, die net over de 4.800 meter heen gaan.

Werkelijk schitterende weg met nog veel sneeuw, mooie meren, veel wetlands, veel soorten bloemen. Als we even stil stonden, kon je de kikkers horen kwaken in de wetlands.
Via Centennial door naar Laramie en 2 nachten geboekt bij RV Park KOA (met 10% korting dankzij onze gekregen KOA kaart) voor $ 37,41 per nacht.
Vanavond gegeten bij Hong Kong buffet (voor $ 25,20 samen), dus veel te veel op en een strakke buik.
Aan het eind van de middag begon het flink te waaien, dus onze camper staat af en toe gewoon te schudden. Goed weer met zon en wat bewolking en 24 graden.
Vandaag 326 kilometer gereden.

dinsdag 5 juni 2012

4 juni: Estes Park - Kremmling

Carel gebeld, want die is vandaag 86 jaar geworden. Dan richting Rocky Mountain National Park. Dit park was pas op 28 mei weer open gegaan voor het publiek.
Eerst naar Beaver Meadows Visitor Center. We hebben hier o.a. een film van 23 minuten gezien over het park. Meteen door naar Fall River Visitor Center en dan door de poortjes het park in.
Dickie zag al snel 2 herten en even later staken er 2 kalkoenen over. Niet echt spannend, maar toch leuk zo in de vrije natuur.

Dan via de Trail Ridge Road omhoog. Het is werkelijk een van de mooiste wegen, die ik ooit gereden heb!!! Nog veel sneeuw. Op alle mogelijke uitzichtpunten gestopt, hoewel dit niet overal lukte i.v.m. de afmetingen van de camper.

Onderweg kwamen we nog 2 Nederlanders tegen uit Appingedam. Even een praatje gemaakt.
Het hoogste punt, waar we reden, lag vandaag toch nog op 3.713 meter en het Alpine Visitor Center, waar we soep aten, op 3.595 meter.

Het was daar niet zo druk op de maandag, dus onze camper was snel geparkeerd.
Dan weer afgezakt richting Granby, maar daar was geen camping, dus werden we doorgestuurd naar Kremmling, dat ook redelijk op onze route ligt. We staan op RV Park Red Mountain voor $ 32,37.
Vandaag prachtig weer. Bovenop wat wind maar volop zon en overdag 28 graden.
Deze dag 158 kilometer gereden.

maandag 4 juni 2012

3 juni: Idaho Springs - Estes Park

Nog wat boodschappen gedaan en getankt en daarna op weg.
In Central City kwamen we op een parkeerterrein 2 mensen tegen in een Italiaanse camper, die ons al meteen aanspraken. Ze kwamen uit Zuid-Tirol en spraken dan ook goed Duits. Ze zijn met hun eigen camper 5 maanden onderweg in de USA en Canada en willen ook nog door Alaska trekken. Omdat ze slechte landkaarten hadden, hebben wij hun wat kopieën van ons gegeven die duidelijker waren.

Als dank kregen we koffie aangeboden en hebben nog een tijdje in het café zitten kletsen.
Daarna door naar het plaatsje Nederland, dat als excentriek te boek staat bij de Amerikanen. Dat klopte ook wel, want in het restaurant waar wij de lunch gebruikten, werkten mannen met lange, ruige baarden. Het leek wel de werkverschaffing maar het eten was prima.

Dan door naar Estes Park en onderweg veel slecht onderhouden wegen, dus veel hobbelen en klotsen.
We staan op RV Park Manor voor $ 44,40 voor 1 nacht.
Onze buren zaten buiten TV te kijken, die uitgeklapt werd uit de zijkant van hun enorme camper. Even later maakten ze ons attent op het feit, dat er een Wapiti-hert in de buurt liep. Dat bleken er uiteindelijk 5 te zijn, die op 20-25 meter van onze camper in de struiken stonden te eten.

De buren haalden allerlei toeren uit om ze in beweging te krijgen, maar daar deden we wijselijk niet aan mee. Na een half uurtje trokken de herten verder en was het weer rustig.
Vandaag mooi, zonnig weer, tot 26 graden en 126 kilometer gereden.
Onze camper loopt tot nu toe 1 op 3,8..... Valt niet tegen.

zondag 3 juni 2012

2 juni: Glenwood Springs - Idaho Springs

Vanmorgen direct naar het Visitor Center voor een plattegrond van Glenwood Springs. Daarna meteen door naar het graf van Doc Holliday. Waar hij precies begraven ligt, is niet bekend, alleen dat het op Potters Field op Linwood Cemetery is. Daar is dan ook een herdenkingsplek met monument voor hem ingericht. Het was een flinke wandeling en daarna een zware klim om daar te komen. Toch blij dat we het gedaan hebben.

Dan in Glenwood Springs het Frontier Historical Museum bezocht. Erg interessant om de oude inrichting van een toen moderne woning te zien (van een gegoede familie).

De gastvrouw van dit museum vertelde dat haar moeder in Bergen op Zoom geboren was. De moeder was Cornelia Buysen. De familie van grootmoeder, de fam. Goderie, had vroeger een hotel in Roosendaal. Dit is het huidige Best Western Motel in die plaats.
Nog door het oude centrum gewandeld en koffie gedronken met ieder een halve brownie.
Daarna over de Insterstate 70 Oost via de Vail Pass (3.232 meter) en via de Loveland Pass (6 Oost, 3.655 meter) zijn we naar Idaho Springs gereden.

We staan op RV Park Cottonwood in Idaho Springs voor $ 38,00.
Vanmorgen heerlijk weer, veel zon en 26 graden en later vanmiddag tijdelijk veel wind en een buitje, 16 graden. Vandaag 241 kilometer gereden.

zaterdag 2 juni 2012

1 juni: Colorado Springs - Glenwood Springs

Pas om 9 uur vertrokken en daarna boodschappen gedaan en getankt.
De Cliff Dwellings in Manitou Springs bezocht. Hier woonden van 1100 - 1300 indianen onder een overhangende rots. Alles zo goed gerestaureerd, dat het een beetje te nieuw over kwam.

Dickie zag nog wel een jongen met groen haar lopen en ze hadden een prachtige souvenirwinkel.
Daarna, nadat wel al 2 passen van 2.800 meter hadden gereden, dook de eerste grote pas voor ons op, nl. de Independence Pass. Onderweg nog een paar kolibries gezien.
Op de top gestopt, hoogte 12.095 voet oftewel 3.686 meter.

Het was er behoorlijk koud door de flinke wind. Er lag nog veel sneeuw en op een bergmeer lag nog ijs.
Dan richting Aspen, waar volgens ons boek slechts 1 RV Park was en dat ook nog 5 mijl voor Aspen. Dat bleek niks te zijn, maar ook in Aspen was het zeer RV-onvriendelijk. Je kon met een camper nergens parkeren en ook was er geen RV Park. Waarschijnlijk is die plaats alleen bedoeld voor de heel rijken.
Dan maar doorgereden naar Glenwood Springs en een plaats gevonden op RV Park Ami's Acres voor slechts $ 34,81. Het is een terras-camping, waar onderaan nog een riviertje stroomt.

Mooi, zonnig en wat bewolkt weer, 26 graden. Vandaag 338 kilometer gereden.