dinsdag 6 oktober 2015

Amarillo

Alweer vroeg op pad na een goed ontbijt in ons motel.
Eerst naar de Cadillac Ranch, hier zo'n 12 kilometer vandaan. Daar aangekomen blijkt de weg nogal blubberig te zijn, dus we durven er niet verder te rijden. Oorzaak is de regen van de afgelopen anderhalve dag. Er is ruim 40 mm ineens gevallen.

Dan maar meteen op weg naar de Amarillo Livestock Auction (de veemarkt), waar we al rond 9 uur aankomen. Er gaan al wat handelaren het café in, dus wij ook maar. Omdat we al ontbeten hadden, bestelden we alleen koffie. Geen probleem. De veiling bleek pas om 11 uur te beginnen. Intussen werden we gevraagd om het gastenboek te tekenen. Ook even een praatje gemaakt met enkele handelaren, die al gepensioneerd bleken te zijn. Toch leuk, zo'n gesprekje. Het werd steeds drukker in het café en ook kwamen er nog enkele andere toeristen binnen.

Om kwart over 11 begon het dan eindelijk. Wij op de tribune en onderaan werden de runderen één voor één of soms met 2 tegelijk getoond en kon er op worden geboden. Eerst met afslag en als er eenmaal geboden was met opbod. Leuk om mee te maken. Eerst dachten we dat er in dollars per rund geboden werd, maar dat bleek in dollarcenten per pound (is ongeveer 450 gram) te zijn.

Daarna naar het Palo Duro Canyon State Park. Hier onze yoghurt-lunch weer genuttigd. Eerst uitzicht op de vallei en even later daalden we via steile wegen de vallei in. We hadden wel pech, want door de overvloedige regen waren alle trails afgesloten. We konden dus nergens wandelen, maar alleen genieten van de uitzichtpunten direct aan de weg. Dat mocht de pret niet drukken want het was lekker weer (zo'n 16-18 graden). Er waren veel rode rotsen met daarin ook andere kleuren.

Op de terugweg even boodschappen gedaan.

Dan even rusten op onze kamer en daarna nogmaals naar de Cadillac Ranch. Vandaag de hele dag droog, dus we waagden het er weer op. Vanmorgen waren we niet op de juiste plaats geweest en de blubber was hier ook wat minder en intussen flink aangestampt door alle eerdere bezoekers van vandaag.

Vanavond gegeten op ons hotelkamer. We hadden nog een groot deel van de spareribs van gisteren en daarbij salades gekocht + wat chips. Een Amerikaanse maaltijd en lekker.

Vandaag bewolkt maar lekker weer tot 19 graden. 182 kilometer gereden.

1. hallo Mari en Dickie , Mari heeft toch woord gehouden geen bod doen op een rund . wel jammer dat het zo blubberig is en niet zulk mooi weer . maar ja het is toch een belevenis . wat jullie daar in het hotel op tafel hadden staan was nog aardig wat , maar ja het is niet zo warm dus lust je wel wat . ga zo door en geniet ervan , Gr Lia en Theo